יום רביעי, 3 ביולי 2013

מודעות למוות, מודעות לחיים

בהשראת הדרך הרוחנית היהודית, הבודהיסטית הסופית ועוד
ובהנחיית אמה שם בה איילון ובעז עמיחי


קורס שבועי בן שלושה חודשים שמטרתו להרחיב את שדה המודעות שלנו כך שיכלול גם את עובדת היותנו בני חלוף. האם יש לנו מה להרוויח מלימוד, דיון והתעמקות בסוגיות שמעלה המוות?


רבים מאיתנו פוסעים במסע לגילוי החיים, הכרת התודעה וטיפוח הצמיחה האישית. אולם החברה והתרבות המודרנית מבקשת מאיתנו להתעלם מהעובדה הבסיסית ביותר של החיים, והיא מהות החולפיות שלנו ושל כל מה שיקר לנו.


במסע המשותף שאנו מזמינים אתכם להצטרף אליו נחקור יחד את הסוגיות הקשורות למוות. נתחיל במקום בו אנו פוגשים את המוות בדרך כלל – במותם של יקרים ואהובים. חווית האובדן, הפרידה, האבל. בין אם כבר חווינו חוויה כזו, ובין אם אנו חיים בחשש מפני הפרידה הבלתי נמנעת שתגיע ביום מן הימים. משם נמשיך לבחון את המוות שלנו עצמנו. את מחשבות הפחד והחרדה נחליף בהזמנה לראות במוות שעון מעורר, ואף הזדמנות לשחרור, כפי שרואות אותו חלק מהמסורות הבודהיסטיות.
במסענו נסתמך על סיפורים ממסורות שונות: מהמסורות הבודהיסטיות, הסופית, היהודית, הנוצרית וההינדואית. נקרא בטקסטים שונים, וביניהם האופנישדות, וספר המתים הטיבטי. נשתדל כל הזמן להפנים את הדברים בעזרת תרגולי מדיטציה שונים. נחזור ונעשה את המעבר מבפנים החוצה, ומהחוץ פנימה: מה אפשר ללמוד מדרכם של אחרים, ומה אני יכול להעניק לאחרים מדרכי והתבוננותי שלי?


מתכונת המפגשים:
נפגש אחת לשבוע: בימי ראשון בשעה : 18:00-21:00 המפגשים ייערכו במבשרת ציון
המסע יתחיל ב 1/9/2013 ויימשך כשלושה חודשים.
בסיום תקופה זו נוכל להחליט יחד אם ברצוננו להמשיך ולצעוד בו יחד.
במפגשים עצמם נקדיש פרק זמן לתרגול מדיטציה, זמן לשיתוף וזמן ללימוד.
לפחות פעם אחת במהלך מסגרת הזמן הראשונית של המסע נצא יחד לסוף שבוע של אימון משותף שיוקדש להעמקה בנושאים בהם נגע יחד במפגשינו.
הגעה – כאשר תתבהר רשימת המגיעים לקורס נשמח לאגם משאבים ולארגן רשימת טרמפים לנוחיות כולם. אוטובוסים הנוסעים לירושלים עוצרים במבשרת, כך שגם בתחבורה ציבורית ניתן יהיה להגיע בקלות יחסית.


כלכלת הלב:
הפגישות כולן תתקיימנה על בסיס רוחב הלב. רוחב ליבנו הוא זה שיוביל אותנו להשתתף במפגשים במסירות ובהתמדה, תוך הבנה שבהשתתפותנו אנחנו גם תומכים בשותפים לדרך. אם נרצה נוכל לתרגל את רוחב הלב גם בתרומה בסיום כל מפגש, כאות להערכתנו למנחה, וכדרך לתמוך בהמשך הקיום של פעילות זו ודומות לה.


מחויבות:
יציאה למסע משותף שכזה דורשת רמה גבוהה של מחויבות ומסירות. כמובן שכל אחד מאיתנו ייקח את הזמן להחליט ולבדוק לעומק האם מתאים לנו להצטרף למסע. לאחר שהחלטנו להצטרף, נבקש מאד מכולם להתמיד ככל הניתן בהשתתפות במפגשים, גם כשלא נוח, לא מתאים או לא "בא לנו". מחויבות כזו תומכת בכולנו, כולל בנו עצמנו, במסע שברור לנו מראש שלא תמיד יהיה קל ונוח.


על המנחים:אמה מתעניינת בשפת הנפש החבויה ביהדות. היא הוסמכה כרבה בזרם של היהדות המתחדשת. היא פרסמה את הספר "הללי נפשי" - ובו פרושים ואיורים לפסוקי תהילים. מפעל חייה סובב סביב הרבדים השונים של השכנת שלום, בין עמים, בין מינים, בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין העולם. שליחות זו הובילה אותה להיות מראשוני המלווים הרוחניים בארץ. היא מלווה אנשים בעצמה, מכשירה ומדריכה מלווים ומנחה סדנאות בנושא המוות כמורה לחיים ובמגוון של נושאים אחרים. אמה היא ממייסדי "הכפר לחקר השלום"- והיא חוקרת כיצד חיי קהילה הם חלק משמעותי מהתפתחות רוחנית. היא אומנית, ציירת, משוררת ואשת חזון.


בעז פגש בדרך הבודהיסטית לפני למעלה מעשרים שנה בצפון הודו. לאחר שנים של לימוד ואימון בהודו חזר לישראל להקים כאן את קבוצת "ידידי הדהרמה" המביאה מורים מהמסורת הטיבטית ללמד ולנחות סדנאות בנושאים השונים הקשורים לבודהיזם הטיבטי. במקביל הצטרף לאקדמיה, שם השלים לאחרונה מחקר העוסק בטקסטים מוקדמים המתארים דרכי תרגול מדיטטיביות. מאז שובו לישראל מוצא בעז שאחד האפיקים החשובים בהם יכול הבודהיזם לתרום לאדם ולחברה בישראל הינו הדיון הפתוח והער בנושא המוות. הוא מלמד סדנאות בנושא, ועוסק בליווי רוחני של חולים במחלות מסכנות חיים ושל בני משפחותיהם.


המפגש בין בעז לאמה, שנולד מתוך ליווי משותף, הניב, מלבד חברות עמוקה, גם סדרה של סדנאות וקורסים במרחב הגדול של חקר החיים דרך המפגש עם המוות. בקורסים אלו הם אינם מלמדים יהדות, בודהיזם או שאמניזם, אלא מזמינים את כולנו לחקור את החיים עצמם


למי מתאים להצטרף למסע? המסע המשותף מיועד לכל מי שמעוניין להביט במראה ולבחון סוגיות אלו של חולפיות בחייו. יחד עם זאת, הצעידה המשותפת תשתמש לעתים קרובות בכלים מתוך עולם התרגול של המדיטציה ורוח הבודהיזם. מי שאין לו הכרות עם כלים אלו מומלץ מאד שיתוודע אליהם לפני תחילת הקורס, בכל אחת ממגוון האפשרויות הקיימות כיום.


הרשמה: נשמח אם על המעוניינים להצטרף לקורס יירשמו בהקדם אצל אורית זית במייל orzait5@gmail.com, בצירוף כמה מלים על נסיונכם הקודם במדיטציה ולימודי בודהיזם, וכן משהו על המפגש שלכם עם המוות. אל תשכחו לציין מס' טלפון ואזור מגורים (לשם הרכבת טבלת טרמפים, בבוא הזמן).
שאלות, ספקות והצעות אתם מוזמנים לשלוח לבעזbamichay@hotmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה