יום חמישי, 22 בינואר 2015

קבוצת שבועית חדשה במבשרת

סנגהה בראשון בבקר המאוחר

במבשרת (קסטל)


ב 15 בפברואר תתחיל לפעול קבוצת מדיטציה חדשה באזור מבשרת.

מקום: הסטודיו לריקוד של רבקה פלד, רחוב הפלמ"ח 125 בקסטל, קומה שניה. 


זמן המפגש: ימי ראשון בבקר, מהשעה 10:30 ועד 12:30


מהי קבוצת מדיטציה שבועית?


הרעיון המרכזי הוא מסגרת לתחזוק האימון במדיטצייה ולהעמקתו. דרך התרגול הבודהיסטית נשענת על שלושה בסיסים, הנקראים גם "שלושת האוצרות": הבודהה, הדהרמה והסנגהה. את הבודהה ניתן להבין כאותו מורה היסטורי שלימד בהודו לפני כאלפיים וחמש מאות שנה, או כפוטנציאל הבודהה הקיים בכל אחד מאיתנו. הדהרמה היא חכמת הדרך המובילה, על ידי התרגול שלה, להפחתת הסבל. את המונח סנגהה ניתן לפרש כקהילת הנזירים או המורים, אבל במובן העממי יותר זו גם קהילת המתרגלים איתה אנו חולקים את הדרך. 
כל אחד מאיתנו, שניסה לשמור על מסגרת אימון קבועה בבית, גילה כמה גדול האתגר ללא תמיכה של שותפים לדרך. לכן המפגש השבועי נועד לאפשר לנו לתרגל יחד, לשאול שאלות, לשתף בחוויות שלנו, וככל שהזמן יאפשר, גם ללמוד יחד ולהעמיק את ההכרות שלנו עם הדרך. 

למי מיועדת קבוצת המדיטציה?

לכל מי שלמד (או לומד כעת) בקורס מבוא מסודר למדיטציה או אימון במסגרת הדרך הבודהיסטית. שימו לב: קבוצת המדיטציה השבועית אינה מהווה תחליף לקורס מבוא, ואינה מעניקה את היסודות ההכרחיים. 
במקרה בו למדתם במסגרת אחרת (לא בקורסים שאני מלמד או מכיר מקרוב), כדאי שנוודא יחד שהרקע שיש לכם מתאים למה שאנחנו מתרגלים ולומדים בקבוצה השבועית. 


מה נדרש?

מחויבות - המסגרת של קבוצת מדיטציה שבועית מקבלת את מקומה וחוסנה מתוך המחויבות של המשתתפים בה. זו אינה מסגרת פתוחה בה מגיעים מדי פעם כאשר חשים את הצורך (יש מסגרות כאלו, ויש להן ערך רב - אך שונה). זו מסגרת בה אנו מתחייבים לעשות כל מאמץ להגיע, גם כשקשה, ובמיוחד כשלא בא לנו. כמובן שכולם מוזמנים למספר מפגשים להתרשמות לפני שתקבלו החלטה על מחויבות ארוכת טווח. 
פתיחות - הרעיון של קבוצת המדיטציה הוא קודם כל ללמוד אחד מהשני. זה איננו קורס בו המורה מלמד והתלמידים רושמים. לכן מרכיב השיתוף הוא מרכזי, ולעתים קרובות יתפוס את מרבית או אף כל זמן הפגישה (חוץ מהתרגול עצמו). 


יציאה לריטריטים

חלק בלתי נפרד מההשתתפות בקבוצת תרגול שבועית הוא יציאה משותפת לריטריטים במהלך השנה. ריטריט משמעו זמן של תרגול מרוכז הרחק מענייני היום השוטפים. 
במהלך שנת לימודים הקרובה נותרו שני ריטריטים שייערכו בקיבוץ יחיעם בצפון:
30.4 - 2.5 - חמישי ערב - מוצ"ש
24 - 27 ביוני - רביעי ערב עד מוצ"ש
הצטרפות לסנגהה מותנית ביציאה לריטריט אחד לפחות מתוך שני הריטריטים האלו. בשנים הבאות, אם תבחרו להמשיך, הבקשה היא לצאת לשני ריטריטים בשנה עם הקבוצה, מתוך ארבעה שיוצעו בכל שנה.
בטופס ההרשמה תתבקשו לסמן את המועד שמתאים לכם ובו תרצו לצאת עם הקבוצה לריטריט. אין שום בעיה לשנות מאוחר יותר, אם ישתבשו התכניות, ולצאת לריטריט אחר במקום, כל עוד זה נעשה בזמן שמאפשר לנו התארגנות נכונה. 


מהי מסגרת הזמן של הקבוצה?

כאמור, קבוצת מדיטציה שבועית איננה קורס, והיא נמשכת מרגע בריאתה ועד התפוררותה מסיבה זו או אחרת. אם יווצרו התנאים המתאימים היא יכולה להמשיך שנים רבות. הפעילות היא לאורך כל השנה, למעט ימי חג, ולמעט התקופה בה אני לא בארץ, בדרך כלל כמה שבועות בקיץ. 


מבנה המפגשים:

מבנה המפגש גמיש מאד, ועשוי בהחלט להשתנות ממפגש למפגש על פי הנסיבות. באופן כללי החלוקה תהיה משהו כמו:
15 דקות הקדמה
45 דקות מדיטציה (עם הנחיה קלה)
30 דקות שיתוף
30 דקות לימוד


מה נלמד בשנה הראשונה?

נתחיל עם לימוד תיאורטי ומעשי של שתי שיטות המדיטציה הבסיסיות: שמטהה (ריכוז) וויפסנה (התבוננות). נלמד את המושגים הבסיסיים העוזרים לנו להבין מהו תרגול המדיטציה, ואת רשימות המכשולים - האתגרים שאנו פוגשים לאורך התרגול. משם נמשיך ללימוד חוויתי ומעמיק של ארבע התצפיות (המוכרות כ"ארבע אמיתות הנאצלים") ונקדיש זמן רב ללימוד התצפית הרביעית: הדרך כפולת השמונה.

תשלום: 

התשלום על המפגשים נחלק לשניים. עבור ההנחיה שלי אין תשלום קבוע מראש, וה"תכנית העסקית" של הקבוצה היא במסגרת כלכלת הלב - כל אחד משאיר בסוף השיעור כמיטב רצונו ויכולתו.

עבור המקום נאסוף תשלום מראש, ליתרת השנה, ברגע שתקבלו החלטה שאכן מתאים לכם להתמיד בקבוצה. התשלום הינו על בסיס של 50 ש"ח לחודש.

שימו לב - העובדה שאין מחיר נקוב מראש להנחיה מפגשים אין משמעותה שהם מוצעים ללא ציפייה לתמורה. הלוואי שהיתה לי אפשרות כלכלית לעשות זאת! המשמעות היא שאינני מוכן לשאת מצב בו מישהו לא יכול לתרגל בדרך הדהרמה בשל שיקולים כלכליים. מכיוון שאינני מכיר את המצב הכלכלי של כל אחד מכם, ואין לי רצון להפוך לבורר ופוסק בעניין, אני משאיר לכם להחליט מה מתאפשר לכם כרגע להשאיר. באופן זה אנו מצרפים גם את שאלת התשלום לחלק משדה ההתבוננות שלנו, ולהזדמנות לתרגל נדיבות ופתיחות מצד כולנו. 

איך מצטרפים?

אם ברצונכם להצטרף למפגשים, ועוד לא הודעתם לי, אנא כיתבו אלי מייל בעניין (כתובתי bamichay@hotmail.com). 
לאחר שקיבלתם ממני תשובה אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה להתרשמות, כדי שתוכלו להחליט האם זו אכן המסגרת המתאימה לכם ואתם רוצים להתחייב לה. 
ברגע שתקבלו החלטה סופית, אבקש שתמלאו את הטופס הבא: http://goo.gl/forms/l7fGIbcIdC

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה