יום שני, 12 באוקטובר 2015

"תרגול ולמידה" סוף שבוע בהנחיית קרן ארבל ובעז עמיחי

"תרגול ולמידה" 

סדנת סוף שבוע של קריאה קרובה ותרגול קשוב

7 - 5 בנובמבר 2015
בקיבוץ יחיעם

תרגול המדיטציה הבודהיסטית מבוסס על מסורת בת 2500 שנה, אשר הועברה ממורה לתלמיד, בעל פה ובכתב. הטקסטים המוקדמים ביותר נשתמרו בשפת הפאלי, כחלק מהקאנון המוקדם של דברי הבודהה. טקסטים אלו מפרטים הן את עקרונות התרגול והן את תפיסת העולם הבודהיסטית. 
בסדנה זו נזכה לשלב קריאה קרובה בטקסטים המוקדמים עם תרגול שיתבסס על הנאמר בטקסט, זמן להתבוננות, הקשבה ודיון. יחד ננסה לקרוא את הטקסט בעיניים של מתרגלים, ולתרגל מנקודת המבט של קוראים בטקסטים. 
את הריטריט ננחה יחד, קרן ובעז. שנינו מתרגלים ותיקים המלמדים קורסי מדיטציה מזה מספר שנים. שנינו גם חוקרים טקסטים מוקדמים, וקוראים בשפות המקור טקסטים הנוגעים לתרגול המדיטציה. 

מקום: 

האירוח הכפרי בקיבוץ יחיעם

זמן:

הסדנה תתחיל בשעה 14:00 ביום חמישי ה 5 בנובמבר, ותסתיים בשעה 17:00 בשבת, ה 7 בנובמבר
שימו לב - לא ניתן להשתתף בסדנה באופן חלקי. מילוי טופס ההרשמה משמעותו התחייבות להגיע בזמן לתחילת הסדנה, והישארות עד תומה. אם אינכם יכולים להשתתף בכל הסדנה, אנא השאירו את המקום למישהו אחר שיוכל. 

למי מיועדת הסדנה:

הסדנה מיועדת לכל מי שיש לה / לו ניסיון כלשהו בתרגול מדיטציה והבנה בסיסית בפילוסופיה הבודהיסטית. הקורס לא מתאים כמפגש ראשוני עם המסורת. אם אתם לא בטוחים אם יש לכם רקע מתאים, מלאו את טופס ההרשמה את הניסיון שיש לכם ובקשו בהערות שנחזור אליכם, וכך נעשה. 

שתיקה וטלפונים:

במהלך סוף השבוע נקדיש פרקי זמן נרחבים לדיון ולימוד. מעבר לפרקי הזמן המוגדרים האלו נשמור בכל שאר הזמן על שתיקה נאצלת, כדי לאפשר לדברים לחלחל פנימה, להרשות לעצמנו להיות פנויים להמשך הרהור והקשבה. השתיקה תכלול את כל מרחב הסדנה, כולל אולם המדיטציה, החדרים וחדר האוכל. 
בתחילת הסדנה נאסוף מכולם את מכשירי הטלפון הניידים, ונשמור אותם עבורכם בחדר נעול ובטוח. איסוף הטלפונים נועד לאפשר לכולנו להתפנות לענייני הסדנה, ולהניח בצד את ענייני היומיום. אתם מוזמנים מאד להשאיר את מספר הטלפון של בעז כמספר חירום, ובמקרה הצורך נעביר לכם מיידית כל הודעה שתתקבל (בעז 050-6868331)

עלות:

עלות הלינה והאוכל הינה 350 ש"ח, אשר ישולמו עם ההגעה ישירות למשרד האירוח הכפרי. העלות כוללת לינה בחדרים (3 אנשים בחדר), ו3 ארוחות צמחוניות מדי יום. את התשלום יש לעשות במזומן או בכרטיס אשראי. 
דאנה למורים - בסיום הסדנה תינתן אפשרות להציע תרומה למנחי הסדנה, כל אחד כפי רצונו ויכולתו. את הדאנה ניתן להציע במזומן או בשיק. 

חדרים:

החדרים ביחיעם הינם חדרי אירוח פשוטים למדי. בכל חדר ילונו 3 מתרגלים (גברים ונשים בנפרד כמובן). בכל חדר יש מטבחון קטן ובו קומקום חשמלי. אתם מוזמנים להביא מצרכים מהבית לפינת קפה אישית. בחדר יש גם מקרר קטן. 
כל משתתף מקבל מצעים, מגבות ושמיכה. החדרים ממוזגים לקירור ולחימום. 

ארוחות:

הארוחות ביחיעם מבושלות על ידי חברת הקייטרינג שמתפעלת את המטבח. הארוחות שלנו הינן צמחוניות ופשוטות. לא ניתן לתת מענה לצרכים מיוחדים, ולכן נבקש להצטייד באופן עצמאי ולהשתמש במטבחון בחדר כדי למלא צרכים אלו. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו במייל במקרה הצורך. 

מה להביא?

כרית/יות מדיטציה נוחה/ות, כפי צורככם. (במקום יש מספר מוגבל של כריות מדיטציה שטוחות. באולם יש כיסאות לכל מי שמעדיף לשבת על כיסא)
בגדים מתאימים למזג האוויר, כולל מטרייה במקרה הצורך. 
מצרכים לפינת קפה אישית בחדר (תהיה פינת קפה משותפת במועדון ליד אולם המדיטציה)
שעון מעורר שאיננו טלפון - גם להשכמה בבקר, וגם לסייע לכם לעקוב אחר לוח הזמנים במהלך הסדנה
מחברת וכלי כתיבה - למי שמעוניין

איך מגיעים?

קיבוץ יחיעם נמצא מרחק 15 דקות נסיעה מזרחה מנהריה. ניתן להגיע ברכבת עד נהריה, ולקחת משם מונית
בעלות של כ 60 ש"ח. נשמח כמובן לעזור לכם להתארגן לחלוק מונית מנהריה (מומלץ מאד! הרבה יותר מהנה מאשר לבלות שעות ארוכות בפקקים!). בדרך חזרה בדרך כלל יש מקום לכולם ברכבים. 
זמן נסיעה: בפקקים של יום חמישי זמן הנסיעה עלול בהחלט להיות כשלוש שעותאנא קחו זאת בחשבון. 
טרמפים - מי שיכול להציע טרמפ, אנא מלאו זאת במקום המתאים בטופס ההרשמה. לפני הסדנה נשלח את טבלת מציעי הטרמפים לכולם, כדי שתוכלו להיעזר בה כדי למצוא טרמפ. 

הרשמה:

ההרשמה נעשית על ידי מילוי טופס ההרשמה שלמטה. בכל מקרה בו נרשמתם ונאלצתם לבטל, אנא הודיעו לנו מיידית. במקרה של ביטול ברגע האחרון (בשבוע האחרון), יהיה נחמד אם תבדקו האם נוצרו עלויות בשל הביטול המאוחר (לא תמיד יש, אבל אנחנו בטוחים שלא הייתם רוצים שזה ייפול על מישהו אחר במקרה שיש). 

לכל שאלה או בקשה ניתן לפנות אלינו במייל:

טופס הרשמה:

אם הטופס לא נפתח כאן, אנא לחצו על הלינק: טופס הרשמה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה