יום שבת, 17 ביוני 2023

מסע עליה לרגל לצפון הודו ינואר 2024

 

מסע עליה לרגל

למקומות החשובים לבודהיזם בצפון הודו

בודגאיה, סרנאת וקושינגאר

12 יום של ריטריט מתגלגל

לתלמידים הלומדים עם בעז באופן קבוע בלבד

ההרשמה כרגע נסגרה

21.1.24-1.2.24

בפעם הראשונה נצא בינואר הקרוב למסע עמוק בחוץ ובפנים. בפנים זהו סוג של מסע מתמשך במסגרת סנגהה קרובה והדרכה. בחוץ נגיע אל כמה מהמקומות החשובים ביותר לעולם הבודהיסטי:

בודגאיה – המקום בו הגיע הבודהה להתעוררות תחת עץ הבודהי. במשך חמישה ימים נספוג את האווירה יוצאת הדופן של המקום, נתערבב עם אלפי העולים לרגל, נפגוש מורים ומתרגלים ממסורות שונות, ונסייר בכמה מקומות קרובים וחשובים. מדי יום נתרגל בגן של מקדש המהאבודהי, שבו נמצא צאצאו של אותו עץ בודהי.

בחלק הזה של המסע יצטרף אלינו וינחה אותנו הנזיר הלדאקי האהוב, לובזנג צפל.

סרנאת' – פארק הצבאים, המקום בו לימד הבודהה בפעם הראשונה. נשהה במשך כ 4 ימים בסרנאת', נתרגל בפארק, נסייר באזור. נעשה גם מספר גיחות לעיר ורנאסי הקרובה, אחת הערים הקדושות והמרתקות בצפון הודו.

קושינגאר – המקום שבו סיים הבודהה את חייו.

במסע זה נעקוב לא רק אחרי מהלך חייו של הבודהה, אלא גם אחר מסעו של מינגיור רינפוצ'ה לפני כעשר שנים, כפי שהוא מתואר בספר האהוב והמוכר: "מאוהב בעולם".

 


בכל אחד מהימים נתרגל מדיטציה ויוגה, נקדיש פרק זמן ללימוד, נפגוש מנזרים ומקדשים, נזירות ונזירים, ונוודא שאנחנו לא מפספסים גם את החוויה ההודית הפשוטה – אוכל טוב, צ'אי משובח ושלל חוויות החושים שהרחוב ההודי יודע להציע.

תחבורה – נטוס מדלהי לגאיה, שליד בודגאיה. בסיום המסע נטוס חזרה לדלהי. בין לבין ניסע ברכבים, למעט הקטע שבין גאיה לורנאסי, אותו נמליץ לכם לעשות ברכבת, כמו החלק הראשון במסעו של מינגיור רינפוצ'ה (אבל אולי במחלקה מעט טובה יותר, למי שירצה...)

עלות – מכיוון שטרם סגרנו את כל הפרטים, עדיין אין לנו עלות מדויקת. ההרשמה בינתיים היא לשמירת מקום, ונשלח לנרשמים את העלות המדויקת כשתהיה בידינו.

מי יכול להצטרף – בשלב הראשון ההרשמה נפתחת לאלו הלומדים איתי (בעז) באופן שוטף. מדובר על תלמידי הסנגהות שנפגשות איתי, תלמידי נלנדה, וכמובן שותפי למסע. אם ייוותר מקום, ייתכן ונפתח למעט מצטרפים נוספים – מתרגלים ותיקים ומנוסים.

מלונות וארוחות - בחרנו למסע מלונות ברמה גבוהה, ככל שהתאפשר בכל אחד מהמקומות. נעשה גם מאמץ לאכול במקומות טובים, נקיים ומיומנים באירוח. עם זאת חשוב להדגיש. המסע מגיע הפעם לאזורים עניים בצפון הודו. היכולת לשמור על עצמנו "סטריליים" מוגבלת, וללא ספק כולנו נתחכך בעוני, ברעש, בלכלוך וריחות של הודו. גם התנאים, טובים ככל שנתאמץ שיהיו, לא תמיד יגיעו לרמה שבה אנו רגילים להתארח. יציאה למסע הזה כוללת את ההבנה שתידרש עבודה פנימית ביחס לתנאים, ושזה לגמרי חלק מהמסע עצמו. 

ברגע שנצא להרשמה ממשית תינתן גם האפשרות לבחור בחדר יחיד. 

הרשמה - אם אתם רוצים להמשיך לקבל עדכונים, ולהירשם למסע ברגע שנשלים את הכל הפרטים, אנא מלאו את הפרטים כאן: (ההרשמה נסגרה כרגע. אם יתפנו מקומות נודיע ונשמח לצרף אתכם)

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה