יום ראשון, 5 ביולי 2015

קבוצת מדיטציה חדשה במודיעין בהנחיית בעז עמיחי

סנגהה בכפר האורנים (מודיעין)


ב 3 בנובמבר 2016 תתכנס מחדש קבוצת המדיטציה של כפר האורנים

מקום: הגבעה 40 כפר האורנים.

בצומת שילת נוסעים לכיוון לפיד-כפר רות, פונים ימינה לתוך לפיד ונוסעים כל הזמן ישר (הכביש מתעקל) עד שעוברים את השער לכפר האורנים ואז הרחוב הראשון ימינה זה רחוב הגבעה.


זמן המפגש: ימי חמישי בצהריים, מהשעה 11:30 עד 13:30

מהי קבוצת מדיטציה שבועית?

הרעיון המרכזי הוא מסגרת קבוצתית ללימוד היסודות של דרך התרגול הבודהיסטית, לאימון שוטף, ומשענת להתפתחות האישית לאורך השנים. בקבוצה נלמד את עקרונות תרגול המדיטציה, ומאוחר יותר את תפיסת העולם הבודהיסטית.

מבנה המפגשים:

מבנה המפגש גמיש מאד, ועשוי בהחלט להשתנות ממפגש למפגש על פי הנסיבות. באופן כללי החלוקה תהיה משהו כמו:
15 דקות הקדמה
45 דקות מדיטציה (עם הנחיה קלה)
30 דקות שיתוף
30 דקות לימוד

מה נלמד בשנה הקרובה?

קבוצת המדיטציה ממשיכה אל השנה השנייה שלה. בשנה הראשונה למדנו את עקרונות תרגול המדיטציה על פי החלוקה למדיטציית מיקוד (שמטהה) ומדיטציית התבוננות (ויפסנה). ברקע הדברים למדנו את ארבע אמיתות הנאצלים, העקרונות הבסיסיים ביותר של תפיסת העולם הבודהיסטית.
בשנה הקרובה נצרף (ככל הנראה) אל הקבוצה מתרגלים חדשים. לפיכך נחזור בתחילת השנה על עקרונות תרגול המדיטציה. במקביל נמשיך את הלימוד ונעמיק באמת הרביעית, הלו היא אמת הדרך. מה עלינו לתרגל, באילו תחומים ובאילו שדות, כדי להקל על הסבל שאנו חווים בחיינו, הסבל שאנו גורמים בחיינו, ולהעמיק את איכויות השלווה, האהבה וחכמה?

למי מיועדת קבוצת המדיטציה?

כאמור, בתחילת השנה הקרובה (החל מנובמבר 2016) נקלוט שוב תלמידים ללא רקע מוקדם. כל שצריך הוא מחוייבות לדרך ואומץ לקפוץ למים העמוקים. בהמשך הדרך תקלוט הקבוצה רק תלמידים בעלי רקע מסוים לפחות בתרגול המדיטציה ובתורה הבודהיסטית.

מה נדרש?

מחויבות - המסגרת של קבוצת מדיטציה שבועית מקבלת את מקומה וחוסנה מתוך המחויבות של המשתתפים בה. זו אינה מסגרת פתוחה בה מגיעים מדי פעם כאשר חשים את הצורך (יש מסגרות כאלו, ויש להן ערך רב - אך שונה). זו מסגרת בה אנו מתחייבים לעשות כל מאמץ להגיע, גם כשקשה, ובמיוחד כשלא בא לנו. כמובן שכולם מוזמנים למספר מפגשים להתרשמות לפני שתקבלו החלטה על מחויבות ארוכת טווח. 
פתיחות - הרעיון של קבוצת המדיטציה הוא קודם כל ללמוד אחד מהשני. זה איננו קורס בו המורה מלמד והתלמידים רושמים. לכן מרכיב השיתוף הוא מרכזי, ולעתים קרובות יתפוס את מרבית או אף כל זמן הפגישה (חוץ מהתרגול עצמו). 


יציאה לריטריטים (סופי שבוע מרוכזים)

חלק בלתי נפרד מההשתתפות בקבוצת תרגול שבועית הוא יציאה משותפת לריטריטים במהלך השנה. ריטריט משמעו זמן של תרגול מרוכז הרחק מענייני היום השוטפים. 
במהלך שנת לימודים הקרובה יוצע מגוון רחב של ריטריטים למשתתפים בקבוצות השבועיות. פירוט הריטריטים נמצא כאן


הצטרפות לסנגהה מותנית ביציאה לשני ריטריטים לפחות מתוך הריטריטים האלו.

מהי מסגרת הזמן של הקבוצה?

כאמור, קבוצת מדיטציה שבועית איננה קורס, והיא נמשכת מרגע בריאתה ועד התפוררותה מסיבה זו או אחרת. אם יווצרו התנאים המתאימים היא יכולה להמשיך שנים רבות. הפעילות היא לאורך כל השנה, למעט ימי חג, ולמעט התקופה בה אני לא בארץ, בדרך כלל כמה שבועות בקיץ.


תשלום: 


אין תשלום קבוע מראש עבור מפגשי הסנגהה, וה"תכנית העסקית" של הקבוצה היא במסגרת כלכלת הלב - כל אחד משאיר בסוף השיעור כמיטב רצונו ויכולתו.


שימו לב - העובדה שאין מחיר נקוב מראש להנחיה מפגשים אין משמעותה שהם מוצעים ללא ציפייה לתמורה. הלוואי שהיתה לי אפשרות כלכלית לעשות זאת! המשמעות היא שאינני מוכן לשאת מצב בו מישהו לא יכול לתרגל בדרך הדהרמה בשל שיקולים כלכליים. מכיוון שאינני מכיר את המצב הכלכלי של כל אחד מכם, ואין לי רצון להפוך לבורר ופוסק בעניין, אני משאיר לכם להחליט מה מתאפשר לכם כרגע להשאיר. באופן זה אנו מצרפים גם את שאלת התמורה לחלק משדה ההתבוננות שלנו, ולהזדמנות לתרגל נדיבות ופתיחות מצד כולנו. 

איך מצטרפים?

המעוניינים להצטרף מוזמנים לכתוב לרפי:
rafi.segev2012@gmail.com

להתראות בדרך, בעז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה