יום שבת, 11 ביולי 2015

שבתות תרגול

שבתות תרגול מדיטציה

(טופס הרשמה לשבת הויפסנה הקרובה בתחתית הדף)
במהלך השנה נתכנס מספר פעמים לשבתות תרגול מדיטציה. המטרה של שבת כזו היא לפנות זמן לתרגל בצורה משמעותית, ללמוד צדדים נוספים של התרגול וליהנות מהתמיכה של קבוצה המתרגלת יחד. 
שבתות התרגול יתמקדו באחד משלושת ההיבטים האלו של התרגול
שבת שמטהה - יום שלם של תרגול השקטת התודעה. נניח בצד את כל המשימות והמחויבויות, נשמוט את התפקידים ואת האחריות שיש לנו, ונתמסר לנוכחות מלאה ופשוטה ברגע הנוכחי. 
שבת ויפסנה - בימים אלו נקדיש את הזמן לרענן את עקרונות ההתבוננות. איך צועדים אחורה מעמדת המעורבות והתגובתיות ומוצאים מקום שקט של התבוננות, הבנה וחכמה? נקדיש את הזמן להכיר את הדבר הזה המכונה "תודעה", את התודעה שלי, את התודעה שלי ברגע זה ממש. 
שבת "יסודות המודעות" - בה נעמיק את תרגול המדיטציה על פי העקרונות הנפרשים בסוטרה הידועה המכונה "ארבעת יסודות המודעות" (satipatthana sutra). נתבונן בגוף, בתחושות (נעים לא נעים), בתודעה עצמה ובקטגוריה המסקרנת המכונה "דהרמה" וכוללת רשימות שונות של רעיונות בודהיסטיים. 

שתיקה וטלפונים: ימי התרגול מתנהלים בשתיקה מלאה, מתחילתם ועד סופם. בנוסף אנחנו נאסוף בכניסה ליום התרגול את כל מכשירי הטלפון ונשמור אותם בחדר נעול עד סיום היום, כדי לאפשר לכולנו להתמקד בתרגול לשמו באנו. אפשר להשאיר את מס' הטל שלי (בעז) כמספר חירום (050-6868331)
לוח הזמנים: כל שבתות התרגול יתחילו בשעה 09:00 ויסתיימו בשעה 18:00. בצהריים תהיה הפסקה של שעה לארוחת הצהריים. 
אוכל: כל אחד מאיתנו יביא למפגשים מנה צמחונית אותה נחלוק בינינו בארוחת צהריים שקטה ונעימה. יש להביא כלי אוכל רב פעמיים (צלחת וסכו"ם)
מיקום: שבתות התרגול ייערכו באחד משני המקומות הבאים: סטודיו סטוה בקבוצת שילר, או המרכז הרוחני בנווה שלום. הנחיות הגעה מדויקות יישלחו לנרשמים. 
עלות: ישנו תשלום של 100 ש"ח עבור השימוש במקום. התשלום עבור ההנחיה ייעשה בשיטת "כלכלת הלב", כאשר כל אחד ישאיר כפי יכולתו ורצונו בסוף היום. 
תאריכים: אלו התאריכים של השבתות המתוכננות:
שמטהה: 9 באפריל (נווה שלום)
ויפסנה: 4 ביוני (קבוצת שילר)

הרשמה - מצורף טופס ההרשמה לשבת הויפסנה בקבוצת שילר ב 4 ביוני
ההרשמה לשבתות הבאות תיפתח זמן מה לפני כל שבת. אנא סמנו את התאריכים ביומניכם, והירשמו כאשר יגיע אליכם המייל על פתיחת ההרשמה. 


להתראות בדהרמה, בעז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה