יום ראשון, 21 בפברואר 2016

כאב הגוף וכאב הלב, יציאה מהמיצר: סוף שבוע תרגול ולימוד עם לילה קמחי ובעז עמיחי

כאב הגוף וכאב הלב - יציאה מהמיצר

עם לילה קמחי ובעז עמיחי
סוף שבוע של תרגול ולימוד בקיבוץ יחיעם
במסגרת פסיכודהרמה
5 - 7 במאי 2016

נרגשים מאד להזמין אתכם להצטרף לריטריט הראשון שנלמד יחד, לילה ובעז. הריטריט יעסוק בנושא המעסיק את כולנו, בשלב כזה או אחר בחיינו: כיצד מתמודדים עם הכאב? כבני אדם כולנו פוגשים כאב, הן במישור הפיזי והן ברמה הנפשית. 
התגובה השכיחה של רובינו נוכח כאב היא דחייה או מאבק. אנחנו מנסים להשתמש בכל מה שאנחנו מכירים כדי לא להרגיש את הכאב, מה שהופך אותו מיידית לסבל. הלב נסגר, הגוף דואב והתודעה מתכווצת ונאחזת ואנחנו עשויים לבלות את חיינו בנסיונות עקרים שלא לחוות חוויות לא נעימות, נפשיות או פיזיות . כבני אדם אנחנו מועדים לחוות כאב ומצוקה נפשית בזמנים שונים. הכאב הוא בלתי נמנע. הסבל, לעומת זאת, הוא לא הכרחי.

בסוף השבוע נלמד, נתרגל ונחקור יחד כיצד אפשר לחיות חיים משוחררים גם כשהכאב נוכח בהם, נפשי כפיזי.

הריטריט מוצע כחלק מתכנית הריטריטים של בית ספר פסיכודהרמה בקמפוס ברושים. 


על המורים:

לילה קמחי - לומדת ומלמדת את דרך הדהרמה והמדיטציה כאומנות החיים. מקדישה את חייה ללימוד, תרגול שירות ונתינה של הדהרמה והמדיטציה במסגרות שונות. עבדה שנים ארוכות עם כאבים כרוניים שלה ושל אחרים ומכירה את ההתמודדות איתם על בשרה. מייסדת שותפה של ׳עלי אדמות׳, מרכז רוחני אקולוגי במושב לוזית, עמק האלה.
בעז עמיחי - מתרגל במסורת הבודהיזם הטיבטי, חי למד ותרגל בצפון הודו במשך כשבע שנים, וממשיך את מסעו בישראל כמארגן, חוקר ובשנים האחרונות כמורה. מלווה חולים המתמודדים עם אתגרי החיים הקשים. 

החברות בינינו, לילה ובעז, הולכת כמעט 20 שנה אחורה. כמתרגלים צעירים, כחוקרים, כפעילים בארגוני הדהרמה, וכמורים המגבשים את דרכם. כאמור זו לנו הזדמנות ראשונה ללמד יחד, ואנו מצפים להזדמנות לחלוק את האהבה שלנו עם כולכם. 

למי הסדנה מיועדת?

סוף השבוע מיועד למתרגלים עם ניסיון כלשהו בדרך, אשר מתמודדים עם מכאובי גוף או נפש כרגע, התמודדו איתם בעבר, או מניחים שמתישהו בעתיד הם עלולים לפגוש בהם. הסדנה אינה מתאימה למי שאין לו כל הכרות עם עולם התרגול הבודהיסטי. 


שעות:

   התחלה15:00 ביום חמישי ה 5 במאי

   סיום: 17:00 במוצאי שבת ה 7 במאי

לינה:

בחדרי האירוח של הקיבוץ, 3-4 בחדר. בחדרים יש מצעים, מגבות, פינת מטבחון עם קומקום ומקרר, חימום (מזגן).

ארוחות

ארוחות צמחוניות צנועות אותן נאכל בחדר האוכל של הקיבוץ.

הגעה: קיבוץ יחיעם נמצא קרוב מאד לנהריה. ניתן להגיע ברכבת עד נהריה, ולקחת משם מונית בעלות נמוכה. כמובן שנשמח גם לעזור לכולם להתארגן בטרמפים לשני הכיוונים, או לחלוק יחד רכבת מנהריה (מומלץ מאד! הרבה יותר מהנה מאשר לבלות שעות ארוכות בפקקים!)


זמן נסיעה

בפקקים של יום חמישי אחר הצהריים זמן הנסיעה עלול בהחלט להיות כשלוש שעות. אנא קחו זאת בחשבון.


עלות

מחיר הריטריט נחלק לשניים.

עלויות בסיסיות - הכוללות את מחיר החדר, ארוחות ופינת קפה – 313 ₪ למשתתף. בחישוב העלויות הבסיסיות עשויים להיות שינויים קלים, עליהם נודיע במקרה הצורך. את התשלום יש לשלם בתחילת הריטריט במשרד האירוח, במזומן או בכרטיס אשראי. 

דאנה  - על פי הנוהג הרווח המורים אינם גובים תשלום נקוב מראש עבור הנחיית הסדנה. בסוף הסדנה תינתן לכל אחת מהמשתתפות אפשרות להציע תרומה כספית על פי רצונה ויכולתה

שתיקה:

על מנת לאפשר לכולנו הזדמנות אמיתית להעמיק בתרגול, הריטריט יתנהל בשתיקה מלאה. משמעותה של שתיקה מלאה הנה המנעות מוחלטת מדיבור בין משתתפי הריטריט מרגע תחילת התרגול, בחמישי אחר הצהריים, ועד סיום השתיקה בשבת אחר הצהריים. השתיקה נמשכת גם בחדרים, בארוחות וכן הלאה. במפגשים עצמם תהיה הזדמנות לשאול שאלות, ואולי גם הזדמנויות מובנות לדיונים.

טלפונים:

השתיקה כוללת הימנעות מדיבור ושימוש בטלפונים. נבקש מכולם להקפיד במיוחד על כלל זה, ולכן נבקש מכולם, בלי יוצא מן הכלל, להפקיד את הטלפונים שלהם עם הגעתם ליחיעם.
על מנת לוודא שהעולם מסתדר בלעדיכם אני מציע להיערך מראש, ככל הניתן, כך שהנשארים בבית יוכלו לתפקד ללא קשר עמכם.
למקרה חירום אפשר להשאיר את מס' הטלפון של בעז, ולבקש מהאנשים בבית לשלוח הודעה עם שמכם ואנחנו נעביר אותה מיידית. (מס' הטל של בעז – 0506868331)

התנדבות:

נשמח לעזרה למתנדב/ת שיקחו על עצמם את ניהול הקורס. הכוונה היא לריכוז ההכנות לפני, להגעה מוקדמת ביום הקורס והכנת המקום, ולאחריות כוללת על התנהלות הקורס במהלכו (לא משימה גדולה, מכיוון שאין כמעט תורנויות). מנהל/ת הקורס פטור מתשלום עבור לינה ואוכל, ולכן זו הזדמנות טובה למי שיכול להיעזר בהנחה הזו. 
אם ברצונכם להתנדב, אנא מלאו במקום המתאים בטופס ההרשמה. בטופס ניתן להירשם גם לתפקיד אחראי/ת הרשמה. 

הרשמה: 

ההרשמה נעשית על ידי מילוי טופס ההרשמה בלינק שלמטה. בכל מקרה בו נרשמתם ונאלצתם לבטל, אנא הודיעו לנו מיידית. במקרה של ביטול ברגע האחרון (בשבוע האחרון), יהיה נחמד אם תבדקו האם נוצרו עלויות בשל הביטול המאוחר (לא תמיד יש, אבל אנחנו בטוחים שלא הייתם רוצים שזה ייפול על מישהו אחר במקרה שיש).

לינק לטופס הרשמה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה