יום שישי, 29 בספטמבר 2017

לרצות למות

לרצות למות


שבת התבוננות, שיתוף ותרגול 

28 באוקטובר | 10:00 עד 16:00 | במרכז הרוחני הפלורליסטי בנווה שלום

ד"ר עודד ארבל ובעז עמיחי

שנים רבות אני מלמד את נושא המודעות למוות, בקורסים כמו "המוות כמורה לחיים" ו"שנת חיי האחרונה". כל הקורסים האלו יוצאים מנקודת ההנחה שהמוות הוא הסוף הרע שאין לנו דרך להימנע ממנו, ועלינו ללמוד לקבלו, ואולי אף להתכונן אליו. 
אבל (!), המוות אינו תמיד, ולא עבור כולם, הסוף הרע. בין בני האדם היו תמיד, וכנראה שגם תמיד יהיו, כאלו הבוחרים במוות כמוצא מחיים של סבל, או מחיים שמכל סיבה אחרת אינם ראויים לחיותם. בינינו מתהלכים חברות וחברים שהבחירה הזו, לא לשים קץ לחייך, היא שאלה יומיומית עבורם. רבים מאיתנו איבדנו חברים ובני משפחה שבחרו לסיים את חייהם באופן יזום, והותירו מאחריהם שאלות רבות ופצעים פתוחים. 
בשבת זו אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לחקירה אישית וקבוצתית של סוגיית המוות מתוך בחירה. במהלך הסדנה לא נלמד טקסטים בודהיסטיים העוסקים בהתאבדות, ולא נדון בפסקי הלכה בודהיסטיים ביחס לשאלה האם התאבדות היא מוצא מיטיב או לא. במקום זאת, נזמין את כולנו להביא את אורה של המודעות, ואת חדותה של התבוננות אמיצה, אל המקומות החשוכים ביותר בנפש האדם. נבקש להציף, ואף לפתוח לשיח, את האופן שבו אנחנו פוגשים את הרצון למות, בחיינו, או בחייהם של אהובינו, החיים, ואלו שכבר מימשו את בחירתם. 
אנו מודעים לקושי לפתוח נושא כזה בקבוצה של זרים, ובדיוק בשל כך מציעים להיעזר בכוחה של הסנגהה (קהילת המתרגלים) כדי לפגוש יחד את מחוזות הכאב והפחד. 
אין לנו כל אג'נדה, כל מטרה או כיוון שאליו אנחנו שואפים. רק לשמוע אתכם, ולחלוק את מחשבותינו ורגשותינו בצורה בונה ומיטיבה. 

על המנחים:

ד"ר עודד ארבל- פסיכיאטר מומחה,  עומד בראש מרפאת המיינדפולנס שבמרכז לבריאות הנפש בבאר שבע. 
עוסק בפסיכותרפיה ובייעוץ.  מלמד, מכשיר צוותים, מתרגל, חי וחושב- דהרמה.
בעז עמיחי – לומד ומתרגל בודהיזם טיבטי, חוקר מסורות מדיטטיביות מוקדמות, מלווה רוחני ומנחה את תכנית "שותפים למסע" לליווי רוחני. מלמד בבית ספר פסיכודהרמה בקמפוס ברושים.

למי מיועד היום:

היום מיועד לכל מי שמעוניין, מרגיש מוכן ואמיץ מספיק להשתתף בדיון כזה. אלו הפוגשים ברצון למות בחייהם האישיים, אלו המלווים אחרים שהמתמודדים עם מחשבות אובדניות, מי שאיבד אהובים שהתאבדו ורוצה ומוכן לעבד את הפרידה הכואבת הזו, מטפלים וכל מי שמעוניין. 

עלות: 

בתחילת המפגש נגבה 100 ₪ עבור הוצאות האולם והכיבוד. בסוף המפגש תהיה אפשרות להציע "דאנה" – מנחה כספית למנחי היום, כפי רצונכם ונדיבות ליבכם. 

מה להביא: 

כרית מדיטציה נוחה (במקום יש כסאות בשפע), מנה צמחונית לחלוק בארוחה משותפת, כוס סגורה או בקבוק.

טלפונים: 

כדי לייצר מרחב בונה של נוכחות קשובה ותומכת נבקש מכל המשתתפים לכבות את מכשירי הטלפון למשך כל המפגש. המעוניינים יכולים להשאיר את מספר הטלפון של בעז כמספר חירום (050-6868331)

לטופס הרשמה:

להרשמה אנא מלאו את הטופס שלמטה. נא למלא טופס נפרד לכל נרשם. אל תהססו להעביר את המידע לכל מי שעשוי להיות מעוניין. 
(אם הטופס לא נפתח כאן, לחצו על לינק הזה)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה