יום רביעי, 23 באוקטובר 2019

מסע סנגהה לטיבט




טיול קבוצתי לאזור קאם – מזרח טיבט


פרטים על המסע לטיבט שנקיים בקיץ הבא עם גשה ג'מיאנג והנזיר הישראלי יקי

תאריכים: 28/8/2020 – 12/8/2020

מחיר 

(המחיר מוערך עבור עשרה משתתפים. המחיר ליחיד בחדר זוגי): 2500$
תוספת של 700$ לחדר ליחיד.

 הערה - ייתכן כי נוכל לחסוך את הנסיעה הארוכה חזרה מקאנזי לצ'נגדו על ידי טיסה. זה תלוי בפתיחה במועד של שדה תעופה חדש באזור קאנזי. במקרה כזה תהיה תוספת עלות של עד 200$ לאדם

משך הטיול

16 לילות, 17 ימים

מסלול: צנגדו-קאנדינג-קאנזי-דזוגצ׳ן-דגה-קאנזי-קאנדינג-צנגדו.

פרטי המסלול:

מחוז קאם (Kham) הוא אחד משלושת המחוזות העיקריים של טיבט. לאחר שסין השתלטה על טיבט רוב השטח של מחוז זה סופח לאחד המחוזות המפורסמים ביותר בסין - סיצ׳ואן. חלקה המערבי של סיצואן חולש על מחוז קאם ההיסטורי וזה יהיה מרכז ענייננו.
נפגש בצ׳נגדו, עיר הבירה של סיצואן, ומשם נעשה את דרכנו מערבה – אל לב-ליבה של מזרח טיבט. ביחד עם יאקי – נזיר בודהיסטי ומתורגמן וגשה ג׳אמיאנג (Geshe Jamyang) נשהה כמה ימים בקאנזי (Kanzi/Garze) בה נבקר במנזרים, מקדשים וכפרים טיבטים למרגלות הרים מושלגים; נבקר במנזר דזוגצ׳ן, בית הדפוס העתיק של דגה ואגם יילהון-להטסו. במהלך הטיול גשה ג׳אמיאנג ויאקי ילמדו כמה שעורי דהרמה ומדיטציות.
גשה ג׳אמיאנג היה המורה הראשי במרכז בודהיסטי באוסטרליה והנזיר יאקי היה מתורגמנו במשך כעשר שנים. בשנים האחרונות גשה לה מתגורר בקאנזי, בה נולד.

יום 1 – חמישי ה13 באוגוסט
הגעה לצנגדו והתמקמות במלון. לאחר מנוחה נתרשם מהאזור והאווירה.
לינה: צנגדו.

יום 2 שישי ה 14 באוגוסט
בבוקר נבקר במרכז הרבייה של הפנדה הגדולה. המרכז הוא גם ביתה של הפנדה האדומה שמתחרה בחמידותה בפנדה הגדולה.
אחר הצהריים נבקר במקדש Wenshu Shan  - שמתמקד במנג׳ושרי, הבודהא שמייצג את החוכמה המוארת. בערב נתרשם מהרובע הטיבטי.

לינה: צנגדו.

יום 3 שבת ה 15 באוגוסט
בבוקר נצא לכיוון Leshan, לבקר באתר מורשת עולמית שמאכלסת את הפסל החצוב הגדול בעולם - פסלו של בודהה מאטרייה – הבודהא העתידי.  הפסל נחצב בהר בסוף המאה השמינית לספירה והוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 1996. גובהו של הפסל הוא 71 מטרים, פונה לעברו של ההר הקדוש אמאיי (Emei Shan) ומביט על נקודת הפגישה של שני נהרות גועשים.
לינה: לישאן.

יום 4 – ראשון ה 16.8
בבוקר ניסע לקאנדינג – עיירת גבול היסטורית בין טיבט לסין. זאת נקודת היציאה לרמה הטיבטית. אחר הצהריים נסייר בעיירה הקטנה והשוקקת שמהווה מקום מפגש מעניין וכור היתוך לכמה מהמיעוטים שגרים באיזור. לקאנדינג נגיע בצהריים וננצל את שארית היום להתרשמות ממרכז העיירה.
לינה: קאנדינג. זמן נסיעה: כ-5 שעות.

יום 5 – שני ה 17.8
בבוקר נעבור מסין לטיבט, דרך מעבר הרים בגובה של כ-4500 מטרים. נשים את פעמנו לקאנזי. הנסיעה היא כ-10 שעות (עם כמה עצירות בדרך). רוב הנסיעה תהיה לאורך הרמה הטיבטית. בדרך נעבור דרך כפרים ציוריים, שדות ירוקים שמשתרעים לאורך נהרות ולמרגלות רכסי הרים.
לינה: קאנזי.

יום 6-9 שלישי – שישי 18-21.8
במהלך ארבעת הימים האלו נשהה במרכזה של קאנזי ונבקר במספר מקומות: מנזר קאנזי, מנזר קאנגמאר, סטופת קיאבגון, פארק גסר ועוד. קאנזי היא עיירה טיבטית שוקקת למרגלות רכס הרים מרשים. העיירה כוללת שווקים צבעוניים, מקדשים קטנים והיא מוקפת בכפרים קטנים והמוני מנזרים בודהיסטים.
לינה: קאנזי

יום 10-11 שבת – ראשון 22-23.8
במהלך היומיים הקרובים נבקר בדומרה (Dumra) - כפר טיבטי מסורתי – הכפר בו גדל גשה ג׳אמיאנג. גשה לה ויקי ילמדו אותנו שיעורי דהרמה ומדיטציה בבית משפחתו. בשעות אחר הצהריים נעלה לתצפית לרכס ההרים שמשקיף על קאנזי, על הנהר שחוצה את העמק והכפרים הציוריים שבאזור.
לינה: קאנזי

יום 12 שני ה 24.8
בשעות הבוקר נצא למאניגאנגו, לביקור באגם יילהון-להצו (Yilhun Lhatso). האגם המרהיב מוקף בהרים מושלגים וקרחונים, מעוטר מסביבו במנטרות ובודהות שחקוקים בסלעים שפזורים מסביב האגם.
אחרי ארוחת הצהריים אותה נחלוק ביחד על שפת האגם נשים פעמנו למנזר דזוגצ׳ן – אחד המנזרים החשובים ביותר במסורת הניינגמה בבודהיזם הטיבטי.
בגובה של כ-4000 מטרים, מנזר דזוגצ׳ן נחבא בין הרים מושלגים ועצי אורן, בעמק רחב שנקרא מרחבי הלוטוס. המנזר נוסד בשנת 1684 על ידי דזוגצ׳ן רינפוצה הראשון ונחשב לאחד המוקדים העיקריים של מסורת הנינגמה (Nyingma) – המסורת העתיקה ביותר בבודהיזם הטיבטי. המנזר, מרהיב ביופיו, כולל כמה מקדשים ומבנים גדולים, פסלים ומערות מדיטציה.
לינה: מנזר דזוגצ׳ן
זמן נסיעה: שעתיים מקאנזי לאגם יינלונצו ועוד שעתיים מהאגם למנזר דזוגצ׳ן.

יום 13 שלישי ה 25.8
במהלך היום נבקר במקדשים, סטופות ומערות המדיטציה שפזורות מסביב. נעלה למערה בה התגורר פאטרול רינפוצה, מחבר הטקסט הקנוני – The Words of My Perfect Teacher.
לינה: מנזר דזוגצ׳ן




יום 14 רביעי ה 26.8
אחרי ארוחת הבוקר נצא לדגה (Dege), בה שוכן בית הדפוס העתיק והמפורסם. בית הדפוס נוסד לפני כשלוש מאות שנים ואכלס מאות אומנים טיבטים חרצו בעץ אלפי לוחות בסיס שמשמשים עד היום להדפסת אלפי כתבים טיבטים. הכתבים הכוללים את שיעורי הבודהא, חכמים ההודים ומאסטרים טיבטים ואף מנדלות וציורי בודהות שונים. בנוסף לבית הדפוס נבקר במנזר דגה ששוכן בסמוך לבית הדפוס.

זמן נסיעה: 3 שעות.
לינה: דגה

יום 15 חמישי ה 27.8
נסיעה מדגה בחזרה לקאנזי. בדרך נבקר בכמה מנזרים בעמק.
לינה: קאנזי

יום 16 שישי ה 28.8
טיסה לצ׳נגדו או נסיעה לצ׳נדגו.
לינה: צ׳נגדו

יום 17 שבת ה 29.8

סיום הטיול וחזרה לישראל ב 30.8

המחיר כולל:

מלון: המחיר הוא ליחיד החולק חדר זוגי עם עוד משתתף.
תחבורה: רוב הזמן נטייל עם מיניבוס צמוד.
אוכל: המחיר כולל ארוחת צהריים או ערב. בחלק מהמלונות החדר כולל ארוחת בוקר.
כניסה לאתרים: פארק הפנדות, הפסל ב-Leshan, מנזרים ואתרים בטיבט.

המחיר אינו כולל:

כרטיסי טיסה לסין.
ויזה.
ביטוח נסיעות (חובה).
שתייה ונשנושים לאורך הדרך.
טיפים ו/או תרומות במנזרים מסוימים.

מקדמה וביטולים:

ברגע שתיפתח ההרשמה היא תהיה מותנית בהעברת מקדמה על סך 500$ לשם שמירת המקום (800$ למבקשים חדר יחיד). שאר הסכום ייאסף בדולרים במזומן בנסיעה עצמה. 
מדיניות ביטולים: ביטול הנסיעה עד חודש לפני יאפשר לנו להחזיר 300$ מתוך המקדמה. ביטול מאוחר יותר יהיה כרוך באובדן המקדמה. חשוב לציין כי על מנת לצמצם עלויות אנחנו מפיקים את הנסיעה לגמרי לבד, ולכן אין לנו גב כלכלי שמאפשר כיסוי הפסדים שנוצרים בשל ביטולים מאוחרים, לאחר שכבר הוזמנו חדרים, רכבים וכן הלאה. 

על המדריכים:

גשה ג׳אמיאנג נולד בקאנזי ב-1966. הוא לקח על עצמו את נדר הנזירות בגיל 16 ולאחר מספר שנים עבר להודו שם למד במנזר סרה כעשרים שנה,  וסיים את לימודיו ב-2011 בתואר הגשה הגבוה ביותר. הוא הצטרף לצוות המורים של מנזר לנזירות שנקרא דולמה-לינג וב-2005 הוא הוזמן למכון צ׳נרזיג שבאוסטרליה, כמורה הבכיר לפילוסופיה בודהיסטים. גשה לה לימד שני מחזורים של תוכנית הלימודים המתקדמת במרכז. ב-2015 חזר גשה לה לטיבט.

הנזיר יקי פלט (או בשמו הנזירי קארמה צונדרו) נולד ב-1971 בישראל. הוא החל ללמוד את הבודהיזם הטיבטי בשנת 1997. הוא למד למד את השפה טיבטית בתוכנית למתורגמני דהרמה ובשנת 2005, ביחד עם גשה ג׳אמיאנג הוא הצטרף לצוות המורים של מכון צ׳נרזיג ללימוד פילוסופיה בודהיסטים שם הוא גר, מתרגם ומלמד עד היום. בשנת 2014 לקח על עצמו את נדר הנזירות. הוא ביקר בטיבט מספר פעמים בעשרים שנה האחרונות וטייל בצורה נרחבת במזרח טיבט.

הרשמה:


יש למלא את טופס ההרשמה. ההרשמה תיכנס לפועל לאחר העברת סכום המקדמה לרכזת הנסיעה, נועה מושכל. 

תגובה 1:

  1. אשמח אם תוכל לפרט מעט על הוצאות ביטוח טיסה לחול - עם מי סגרת, כמה שילמת, מה סוג הפוליסה שבחרת? פעם ראשונה שחושבים לעשות טיול בסגנון ומעולם לא סגרנו ביטוח דומה.

    השבמחק