יום רביעי, 25 במרץ 2020

לחיות את החיים במלואם

"לחיות את החיים במלואם"

שיעורים מספר המתים הטיבטי
למציאות העכשווית שלנו בימי הקורונה

4 מפגשי זום 
במהלך סוף השבוע של ה 27-28 במרץ

"החיים יפים ומשמעותיים... בתנאי שיודעים לתת לכל דבר את מקומו וחיים את החיים כשלמות אחת. כי אז אנחנו נהיים שלמים בתוך עצמנו."(אתי הילסום)


בימים מאתגרים אלו נראה כאילו משהו בסיסי השתבש בעולם. באופן אישי אולי אנחנו חרדים מהמחלה והאפשרות שאנחנו או יקירינו נפגע, ואולי אנחנו מוטרדים יותר מההיבטים הכלכליים, או הפוליטיים של המשבר. האם נוכל ללמוד לחיות גם עכשיו בלב פתוח הרואה את הרגע הזה כרגע שלם ומלא?

בסוף השבוע הזה נתפנה ללמוד מתוך הטקסט הטיבטי הקדום "בארדו טודול" המוכר יותר בשם "ספר המתים הטיבטי", ונראה מה יש לתורה העתיקה הזו ללמד אותנו על האפשרות להתיידד עם המוות, ואפילו ללמוד ממנו על מנת להעשיר את חיינו כאן ועכשיו. 
הקורס יכלול לימוד, דיון ותרגול מדיטציה. 


"כל מצב, ולא משנה כמה הוא אומלל, שלם בפני עצמו ומכיל את הטוב, וגם את הרע" (אתי הילסום)
זמנים:
שישי ה 27 במרץ
מפגש ראשון בשעה 10:00

מפגש שני בשעה 16:00


שבת ה 28 במרץ
מפגש שלישי בשעה 10:00

מפגש רביעי בשעה 16:00


כל מפגש יארך בין שעה וחצי לשעתיים

למי מתאים?
המפגשים מתאימים לכל מי שיש לו רקע כלשהו בלימודי בודהיזם, ומרגיש נוח בהעמקה בתפיסת העולם הבודהיסטית, כמו גם בתרגול המדיטציה הבודהיסטית. 


ההמלצה היא לנסות לעקוב אחר כל המפגשים. בהחלט יהיה תוכן שיבנה ממפגש למפגש. עם זאת, אפשר להצטרף גם באופן נפרד לכל אחד מהמפגשים. 

שימו לב - ההצטרפות למפגש מותנית בהפעלת המצלמה! לא פשוט לייצר אווירת סנגהה ותחושה של תרגול משותף בצורה וירטואלית שכזו. מה שתומך בכך זו האפשרות לראות את חברי המתרגלים משקיעים מאמץ נלהב יושבים קשובים, ומתרגלים. החיבור הזה נפרם כאשר אנחנו יושבים מול "קוביות שחורות" (כך נראה השם שלכם כאשר אינכם מחוברים למצלמה). 

תנאי נוסף הוא הצטרפות למהלך כל המפגש. אנא פנו את כל השעתיים, והצטרפו אלינו. שוב - זה פורם את תחושת החברותא כאשר אנשים מצטרפים מאוחר או עוזבים מוקדם את החדר הוירטואלי. 

לפני תחילת המפגש אנא מצאו לכם פינה שקטה ונוחה לשבת בה. הכינו לעצמכם כוס תה / קפה, ומחברת אם אתם חפצים לסכם. נתקו את הטלפונים, וסכמו עם יושבי הבית שיסתדרו במידת האפשר בלעדיכם לאורך המפגש כולו. 

השיעורים יוקלטו ובמידת האפשר ההקלטות יעלו לבלוג הזה מאוחר יותר. 

כל מפגש יכלול זמן לימוד, וזמן תרגול בישיבה. אתם מוזמנים מאד להמשיך את התרגול בבית בין המפגשים, ולהפוך את סוף השבוע לזמן משמעותי של תרגול. 

במהלך המפגשים ניתן יהיה לשאול שאלות רק באמצעות הצ'אט, ובצורה מוגבלת בלבד, כדי לאפשר זרימה של השיעור. אנסה לייחד זמן של שאלות ותשובות בחלק מוגדר של המפגש. 

מי שמתקשה להתחבר מהמחשב או הנייד יכול להתחבר טלפונית. מתקשרים למספר 03-9786688
ומכניסים את הפרטים האלו:
Meetin ID: 303 216 700
Password: 020169

דאנה - מי שירצה מוזמן בסוף המפגש/ים להעביר דאנה בביט (לטלפון 050-6868331), או בהעברה בנקאית (לבעז עמיחי, בנק הפועלים, סניף 784, חשבון 129193). אנא מכם - אלו ימים של מצוקה כלכלית עבור רבים מאיתנו. ודאו שאתם מעבירים סכום שאינו מכביד עליכם. מטרת המפגשים היא להקל על ההתמודדות, לא להכביד עוד.

אשמח מאד לפגוש אתכם, בעז

4 תגובות:

  1. הי בועז, לא בטוחה אם הצלחתי להירשם. אשמח מאד לבדוק אם כן או לא ולהיעזר בכם בכדי להשתתף.
    תודה רבה על באפשרות להצטרך

    השבמחק
  2. תודה. הצטרפתי הבוקר למדיטציית הבוקר המעודנת והמיטיבה. אשמח לקבל מידע על שישי שבת.
    channi.cappon@gmail.com

    השבמחק
  3. היי, גם אני לא בתוחה אם הצלחתי להרשם . אני רוצה להצטרף לקורס סוף שבוע. חודש טוב ויום נעים

    השבמחק