יום שבת, 30 באוקטובר 2010

7 הנקודות של ואירוצ'אנה לתנוחה נכונה


 7 הנקודות של ואירוצ'אנה לתנוחה נכונה


1. רגליים: התנוחה המועדפת היא של תנוחת הלוטוס. אם תנוחה זו אינה אפשרית - תנוחת חצי הלוטוס או ישיבה מזרחית.  יש להניח כרית קשה מתחת לישבן על מנת לאפשר יציבה טובה יותר. 

2. זרועות: הזרועות מונחות בחיקנו בנוחות, כ-5 ס"מ מתחת לטבור, כאשר כף יד ימין מונחת על כף יד שמאל, האגודלים כלפי מעלה נוגעים קלות. כפות הידיים מעוגלות מעט כך שקצות האגודלים יוצרים משולש.
הכתפיים והזרועות רפויות. הזרועות לא צמודות לגוף, אלא מרוחקות מספר ס"מ מהגוף, כך שבתי השחי מאווררים. מצב זה מסייע במניעת הרדמות.

3. גב: הגב הוא הכי חשוב בישיבה. הוא צריך להיות זקוף (אך לא מתוח), נינוח וישר, כאילו החוליות הן ערמה של מטבעות זו על גבי זו. גב זקוף ונינוח מאפשר זרימה טובה של האנרגיה בערוצים השונים.

4. עיניים: רצוי להשאיר את העיניים פקוחות מעט, כאשר המבט מופנה כלפי מטה. (לא מבט שממוקד בנקודה מסוימת, אלא נח ברכות על הרצפה). בשלבי התרגול הראשונים ניתן לעצום את העיניים.

5. לסת: הלסת התחתונה צריכה להיות רפויה, כשהשיניים מרווחות מעט ולא הדוקות. הפה צריך להיות רפוי, והשפתיים נוגעות זו בזו בעדינות.

6. לשון: קצה הלשון נוגע בקדמת החיך, מעט מעל הקצה העליון של השיניים וכך מופחתת כמות הרוק המצטברת בפה.

7. ראש: הצוואר נטוי מעט מטה, כך שהמבט מכוון באופן טבעי כלפי הרצפה. (הטיה של הראש גבוה מדי כלפי מעלה מעוררת חוסר שקט, והטייתו נמוך מדי גורמת לישנוניות ולתחושת כבדות).


באופן כללי חשוב למצוא תנוחה נוחה ככל הניתן

אין תגובות:

פרסום תגובה